ЧЛАНОВИ ИНЖЕЊЕРСКЕ КОМОРЕ СРБИЈЕ ОБИШЛИ ГРАДИЛИШТЕ ТУНЕЛА И ВИЈАДУКТА КОД ЧОРТАНОВАЦА, НА ДВОКОЛОСЕЧНОЈ ПРУЗИ БЕОГРАД -БУДИМПЕШТА

ЧЛАНОВИ ИНЖЕЊЕРСКЕ КОМОРЕ СРБИЈЕ ОБИШЛИ ГРАДИЛИШТЕ ТУНЕЛА И ВИЈАДУКТА КОД ЧОРТАНОВАЦА, НА ДВОКОЛОСЕЧНОЈ ПРУЗИ БЕОГРАД -БУДИМПЕШТА

Pre početka radova na objektima, zbog nepovoljnih geoloških uslova, urađena je zaštita od šipova prečnika 1500mm i dužine 35m, čija ukupna dužina sa šipovima vijadukta iznosi približno 77km.

Izgradnja tunela (dve tunelske cevi ukupne dužine 2250m), izvodi se primenom nove austrijske tunelske metode – NATM, koja podrazumeva izvođenje čeličnih remenata, armiranog mlaznog betona, radijalnih ankera i mikro šipova u primarnoj konstrukciji. Pre izrade AB sekundarne konstrukcije izvodi se hidroizolacija kalote.

U nastavku deonice izvode se radovi na vijaduktu, koji se sastoji od dve nezavisne konstrukcije, dužine od po približno 3000m, sa zajedničkim naglavnim gredama na baterijama šipova. Najduži rasponi iznose 68m, a od 59 stubnih mesta, najviši stub je visok 26m.

 "" ""

""